Benefity dla zatrudnionych na B2B w kosztach czy nie?

rower w kosztach podatkowych
Kwestia zaliczenia do kosztów podatkowych benefitów dla samozatrudnionych żywotnie interesuje wielu przedsiębiorców. Firmy często decydują się na taką formę współpracy, aby przyciągnąć specjalistów, na przykład w branży IT. Czy koszty benefitów dla współpracujących na B2B, ujmiemy w kosztach? Jest interpretacja fiskusa.

Współpraca B2B – benefity dla samozatrudnionych w KUP

Kwestia zaliczenia do kosztów podatkowych benefitów dla samozatrudnionych żywotnie interesuje wielu przedsiębiorców, ponieważ firmy często decydują się na taką formę współpracy, aby przyciągnąć specjalistów. Tak jest choćby w branży IT.

To właśnie spółka z branży IT zapytała fiskusa w ostatnio wydanej interpretacji (nr  0114-KDIP2-1.4010.558.2024.1.PK z dnia 2 grudnia 2024 r.), czy może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na benefity dla informatyków, z którymi współpracuje.

Spółka funduje współpracownikom np.:
– karnety do obiektów sportowych,
– pakiety medyczne,
– czy ubezpieczenie na życie.

Interpretacja była pozytywna dla wnioskodawcy – spółki z branży IT. Potwierdzono w niej możliwość uwzględnienia w kosztach uzyskania przychodów spółki wydatków na benefity dla współpracowników na B2B. Co przesądziło o tej interpretacji? Zapisy w umowie o współpracy.

Ubezpieczenie na życie dla informatyka na B2B w KUP?

Stanowisko zawarte w wydanej interpretacji jest uzależnione od:

  • wykazania wpływu takiego kosztu na zwiększenie dochodów spółki;
  • oraz zapisów w umowach o współpracy zawartych z beneficjentami benefitów.

Fiskus zgodził się ze spółką, że dzięki takim benefitom można łatwiej zdobyć, ale też zatrzymać specjalistów. Benefity działają na nich motywująco, dzięki czemu jakość świadczonych usług wzrasta, a w konsekwencji wzrastają też dochody spółki.

Benefity zagwarantowane w umowie o współpracy B2B w KUP

Co też w szczególności należy podkreślić, to fakt, że benefity są zagwarantowane jako składnik wynagrodzenia w umowie o współpracy. I to ten argument był kluczowy dla uznania przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, że wydatki na ufundowanie tych benefitów mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Warto o tym pamiętać przy konstruowaniu i podpisywaniu umowy B2B.

Powyższa interpretacja jest zapewne światełkiem w tunelu i miłym zaskoczeniem, ponieważ w większości przypadków fiskus nie podchodzi zbyt przychylnie do takich benefitów.  

Autor: Małgorzata Zielińska, doradca podatkowy nr 13177

W przypadku pytań i problemów w zakresie prawa podatkowego zapraszamy do kontaktu na adres: podatki.zielinska@gmail.com.

Podejmuj najlepsze decyzje!
Skontaktuj się z nami – mamy wieloletnie doświadczenie w obsłudze księgowej firm!

Zadzwoń: +48 601 627 101

Napisz: biuro@businessmind.pl

Masz pytania?

Kontakt telefoniczny

Zadzwoń

+48 601 627 101

 

Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00

Wiadomość e-mail

Napisz

biuro@businessmind.pl

 

Czekamy na wiadomość od Ciebie.
Odpowiemy na wszystkie pytania.

Nasze biuro

Adres

Business Mind Sp z o.o.

 

Gdańsk, ul. Trzy Lipy 4, City Office
Gdynia, ul. Świętojańska 43/23, Baltic Plaza